Sobre el Blog del Taller-Escola de la FPAC
Els Estudiants, Aprenents, Voluntaris
i Professionals del Taller-Escola de la FPAC, volem compartir
experiències, fets, descobriments i resultats en la gestió, restauració i
manteniment de l'operativitat i aeronavegabilitat de les aeronaus de la Col·lecció d'Aeronaus Clàssiques de la FPAC.
Els
enginyers, professionals i
professionals de manteniment de la FPAC ajudem a la formació
d'alumnes dels dos Instituts de Formació Professional Aeronàutica
de l'àrea metropolitana de Barcelona, donant-los suport i
supervisant les 410 hores d'aprenentatge en entorn real requerit al
pla d'estudis. També a d'altres estudiants de Formació Professional i de
Formació Universitària que realitzen períodes de Pràctiques Curriculars
a la FPAC.
El desenvolupament de la
curiositat personal, d'activitats organitzades en processos i de la
comunicació textual i gràfica de fets i activitat, formen part del
nostre ADN en la construcció i la transferència de coneixements i
d'habilitats professionals.
Volem agrair el patrocini
d'Air BP, OLYMPUS i Diputació de Barcelona que fan possible les activitats del Taller-Escola de la FPAC que compartim en aquest
bloc.
![]() |
Els Aprenents-alumne del Institut Illa dels Banyols 2012-2013 amb el Cap de Taller i el Cap d'Estudis. Los Aprendices-alumnoe del Institut Illa dels Banyols 2012-2013 con los Jefe de Taller i Jefe de Estudios. The Institut Illa dels Banyols 2012-2013 Apprentices with the Workshop Master and the Training Head. Janer 2013 © FPAC - José Fernández García - www.aerotendencias.com |
Acerca del Blog del Taller-Escuela de la FPAC
Los Estudiantes, Aprendices,
Voluntarios y Profesionales del Taller-Escola de la FPAC, queremos
compartir experiencias, hechos, descubrimientos y resultados en
gestión, restauración y mantenimiento de la aeronavegabilidad de la Colección de Aeronaves Clásicas de la FPAC.
Los ingenieros, profesionales y profesionales de mantenimiento de la FPAC ayudan a la formación de alumnos de los dos Institutos de Formación Profesional Aeronáutica del área metropolitana de Barcelona, apoyándoles y supervisando las 410 horas de aprendizaje en entorno real requeridos en su plan de estudios. También a otros Estudiantes de Formación Profesional y de Formación Universitaria que realizan Períodos de Prácticas Curriculares en la FPAC.
El desarrollo de la curiosidad personal, de actividades organizadas en procesos y de la comunicación textual y gráfica de los hechos forman parte de nuestro ADN en la construcción y la transferencia de conocimientos y habilidades profesionales.
Queremos agradecer el patrocinio de Air BP, OLYMPUS y Diputación de Barcelona que hace posible la actividad del Taller-Escola de la FPAC que compartimos en este blog.
Los ingenieros, profesionales y profesionales de mantenimiento de la FPAC ayudan a la formación de alumnos de los dos Institutos de Formación Profesional Aeronáutica del área metropolitana de Barcelona, apoyándoles y supervisando las 410 horas de aprendizaje en entorno real requeridos en su plan de estudios. También a otros Estudiantes de Formación Profesional y de Formación Universitaria que realizan Períodos de Prácticas Curriculares en la FPAC.
El desarrollo de la curiosidad personal, de actividades organizadas en procesos y de la comunicación textual y gráfica de los hechos forman parte de nuestro ADN en la construcción y la transferencia de conocimientos y habilidades profesionales.
Queremos agradecer el patrocinio de Air BP, OLYMPUS y Diputación de Barcelona que hace posible la actividad del Taller-Escola de la FPAC que compartimos en este blog.
About the FPAC Workshop-School Blog
Through
the Logbook-Blog we, the interns, apprentices, volunteers and
professionals of the FPAC, share our experiences, facts and findings in
the management, restoration and airworthiness maintenance of the FPAC Heritage Flying Collection. We
trust that the journal will also enthuse in you our passion of
keeping alive Spain´s aviation heritage for all to enjoy…
The FPAC Professionals, Aircraft Engineering and Aircraft Maintenance Professionals volunteer in forming and supporting the Apprentices of two Barcelona metropolitan area Professional Training
Institutes in their 410 hours of learning with a "hands on" working practical syllabus as well as to other Curricular Internship Students from nearby Universities and other Professional Training Institutes.
The development of personal curiosity,
process-driven activities and factual image-based communication are part
of our DNA in building and transfering knowledge and professional
skills.
We want to thank the Air BP, OLYMPUS and
"Diputació de Barcelona" for the sponsorship that makes possible the
FPAC Workshop-School activities that we share in the blog.
![]() |
Finalitzant una restauració cosmética i revisió anual d'aeronavegabilitat de la Bücker 131 Jungmann EC-FTZ Finalizado una restauración cosmética y la revisión anual de la Bücker 131 Jungmann EC-FTZ Finalising the Bücker 131 EC-FTZ Annual Airworthiness visit and cosmetic restoration. End of January 2013 © FPAC - by Quim Roser - www.quimroser.com |
La Col.lecció d'Aeronaus Clàssiques en Vol
La "Fundació Parc
Aeronàutic de Catalunya" (FPAC) és una organització sense
ànim de lucre, registrada com Fundació Cultural Privada amb el
número 1144 segons resolució del Departament de Justícia de la
Generalitat de Catalunya de 30 d'octubre de 1977. NIF G-61.449.245.
Ens trobem a l'Aeroport de Sabadell, 08205 Sabadell i pot coneixe'ns mes a fons visitant-nos a www.fpac.org
Amb un petit
donatiu econòmic ocasional o annual, o amb un donatiu d'hores de
col·laboració en les activitats de la FPAC, pot fer-se Soci Benefactor de la Fundació i conèixer els treballs de restauració d'aeronaus en curs, visitar amb un acompanyant el
Taller-Escola, fer una visita guiada a la
Col·lecció d'Aeronaus Clàssiques, veure-les volar i fins i tot guanyar un vol en un avió clàssic.
Així podrà contribuir a la formació i a la inserció laboral d'estudiants i persones aturades en pràctiques i a la conservació del nostre patrimoni històric.
Un cop s'hagi inscrit com Soci Benefactor de la Fundació també podrà col·laborar activament, com Soci Benefactor Voluntari, en les activitats de la FPAC mes properes a les seves competències i interessos.
Trobarà molta més informació sobre aquesta possibilitat de mantindre's actiu després de la jubilació visitant el Programa Voluntari de la FPAC.
Així podrà contribuir a la formació i a la inserció laboral d'estudiants i persones aturades en pràctiques i a la conservació del nostre patrimoni històric.
Un cop s'hagi inscrit com Soci Benefactor de la Fundació també podrà col·laborar activament, com Soci Benefactor Voluntari, en les activitats de la FPAC mes properes a les seves competències i interessos.
Trobarà molta més informació sobre aquesta possibilitat de mantindre's actiu després de la jubilació visitant el Programa Voluntari de la FPAC.
© FPAC - Joaquim Rodríguez |
La Colección de Aeronaves Clásicas en Vuelo
La
"Fundació Parc Aeronàutic de Catalunya" (FPAC) es una
organización sin ánimo de lucro, registrada como Fundación
Cultural Privada con el número 1144 según resolución del
Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya de 30 de
octubre de 1977. NIF G-61449245. ubicada en el Aeropuerto de
Sabadell, 08205 Sabadell.
Con un pequeño donativo económico ocasional o anual , o con un donativo de horas de colaboración en las actividades de la FPAC, puede hacerse Socio Benefactor de la Fundación y conocer los trabajos de restauración de aeronaves en curso, visitar con un acompañante el Taller -Escuela, hacer una visita guiada por Socios Benefactores Voluntarios a la Colección de Aviones Clásicos, verlos en vuelo y ganar un vuelo en un avión clásico.
Así contribuirá a la formación profesional e inserción laboral de estudiantes y peronas en paro y a la conservación de nuestro patrimonio histórico.
Una vez se haya inscrito como Socio Benefactor de la Fundación también podrá colaborar activamente en las actividades de la FPAC más cercanas a sus competencias e intereses en calidad de Socio Benefactor Voluntario.
Encontrará mucha más información sobre esta posibilidad de mantenerse activo después de la jubilación visitando el Programa Voluntario de la FPAC.
Con un pequeño donativo económico ocasional o anual , o con un donativo de horas de colaboración en las actividades de la FPAC, puede hacerse Socio Benefactor de la Fundación y conocer los trabajos de restauración de aeronaves en curso, visitar con un acompañante el Taller -Escuela, hacer una visita guiada por Socios Benefactores Voluntarios a la Colección de Aviones Clásicos, verlos en vuelo y ganar un vuelo en un avión clásico.
Así contribuirá a la formación profesional e inserción laboral de estudiantes y peronas en paro y a la conservación de nuestro patrimonio histórico.
Una vez se haya inscrito como Socio Benefactor de la Fundación también podrá colaborar activamente en las actividades de la FPAC más cercanas a sus competencias e intereses en calidad de Socio Benefactor Voluntario.
Encontrará mucha más información sobre esta posibilidad de mantenerse activo después de la jubilación visitando el Programa Voluntario de la FPAC.
![]() |
Novembre 2013 © FPAC José Fernández www.aerotendencias.com |
The Heritage Flying Collection
The "Fundació Parc Aeronàutic de
Catalunya" (FPAC) is a Registered Charity and Cultural Private
Foundation, as stated and published by the Generalitat de Catalunya
Justice Department on October 30th. 1977. Reg. No. 1114. VAT No.
G-61449245. located at Sabadell Airport, E-08205 Sabadell, BARCELONA,
Spain.
Joining us as an Occasional or Annual Benefactor through a minimum economic donation, as stated in the FPAC Benefactor Program you will be able to visit the aircraft restoration work-in-progress at the Workshop-School, the
Classic Aircraft Flying Collection on tours guided by the FPAC
volunteers, to win a flight on one of our Heritage Aircraft as well
as to actively contribute to the FPAC operations as Volunteer Benefactor.
You can find more about this amazing way to invest part of your retirement time by visiting the Programa Voluntari at the Foundation Blog.
You can find more about this amazing way to invest part of your retirement time by visiting the Programa Voluntari at the Foundation Blog.
![]() |
Novembre 2013 @ FPAC José Fernández www.aerotendencias.com |
Visites
La visita al Taller-Escola i als Avions Clàssics de la Col·lecció en Vol és un veritable "Vol al Passat", una excitant experiència que val la pena completar amb un dinar, una copa o un sopar al Restaurant Bar i Terrassa del Aeroclub Barcelona-Sabadell.
Més informació a http://fpac-flyingheritage.blogspot.com.es/p/blog-page.html
![]() |
Above. A primary school visit to the Classic Flying Collection, February 2013. (Image by Javier Ortega Figueiral) |
Visitas
La visita al Taller-Escuela y a los Aviones Clásicos de la Colección en Vuelo es un verdadero "Vuelo al Pasado", una excitante experiencia que vale la pena completar con un almuerzo, de una copa o de una cena en el restaurante Bar Terraza del Aeroclub Barcelona-Sabadell.
Más información en http://fpac-flyingheritage.blogspot.com.es/p/blog-page.html
Views of he Col.lection
Display set for the Spanish Airforce Chief visit to the FPAC and the Aero Club Barcelona Sabadell February 25th, 2013 (pictures by Domingo Jaumandreu) |
Visits
Visiting the Workshop-School and the Classic Airplanes Flying Collection is a true "flying to the past" exciting experience worth to be completed with either an after-visit lunch, an evening drink or a dinner at the Aeroclub Barcelona-Sabadell, Bar & Terrace Restaurant.Find more at http://fpac-flyingheritage.blogspot.com.es/p/blog-page.html
![]() |
Novembre 2013 @ FPAC José Fernández www.aerotendencias.com |
We
do hope that the pictures and comments of this blog will
encourage you to join us in preserving Spain's aviation heritage for
future generations by becoming a member.
The FPAC Workshop-School Blog Imaging is sponsored by
Many engineers develop new products. During this process, they consider several factors. For example, in developing an industrial robot, engineers precisely specify the functional requirements; design and test the robot's components; integrate the components to produce the final design; and evaluate the design's overall effectiveness, cost, reliability, and safety.
ResponEliminaHollis Asia