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© FPAC - Alejandro de Diego |
Durant la tardor de l'any que acaba, Estudiants en Pràctiques de Tècnic
de Manteniment d'Aeronaus, de Gestió Aeronàutica i d'Enginyeria
Aeronàutica així com nous Socis Benefactors Voluntaris, sota la
supervisió de l'Alejandro de Diego, TMA de la Fundació, han continuat
amb les feines de restauració de la Aisa I-115 (Garrapata) EC-CRI per
posar-la en condicións d'exposició i rodatge autònom.
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S'ha desmuntat i comprovat estructuralment amb líquids penetrants, per verificar que no hi hagués esquerdes, la pota de la Macchi MB-308 junt amb
la bancada del motor i les peces metal·liques de comandament de la
Garrapata.
També s'han decapat i pintat totes les parts metál·liques del fuselatge i de l'equipament interior de la Garrapata.
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S'han muntat, un cop restaurades i pintades, les superficies mòbils de
les ales i de la cua i s'està treballant en l'afinat manual de les capes
d'imprimació de l'ala, un treball molt laboriós i previ per que la
pintura final llueixi com cal.
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També s'ha desmuntat, sanejat i remuntat el motor de l'aeronau,
un Enmasa Tigre G-IVB de 150 CV, deixant-lo a punt de prova funcional. Una feina que interessava molt als
estudiants d'enginyeria doncs ens diuen que no tenen moltes ocasions de
treballar sobre motors.
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Restaurando la Garrapata (II)
Durante el otoño del año que termina, Estudiantes en Prácticas de
Técnico de Mantenimiento de Aeronaves, de Gestión Aeronáutica y de
Ingeniería Aeronáutica así como nuevos Socios Benefactores Voluntarios,
bajo la supervisión de Alejandro de Diego, TMA de la Fundación, han
continuado con los trabajos de restauración de la Aisa I-115 (Garrapata)
EC-CRI para ponerla en condiciones de exposición y rodaje autónomo.
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Se ha desmontado y comprobado estructuralmente, con líquidos penetrantes para comprobar que ho había grietas, la pata delantera del tren de aterrizaje de la Macchi MB-308
junto con la bancada del motor y las piezas metálicas de mando de la
Garrapata.
También se han decapado y pintado todas las partes metálicas
del fuselaje y del equipamiento interior de la Garrapata.
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Se han montado, una vez restauradas y pintadas, las superficies móviles
de las alas y de la cola y se está trabajando en el afinado manual de
las capas de imprimación del ala, un trabajo muy laborioso y previo para
que la pintura final luzca como es debido.
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También se ha desmontado, saneado y remontado el motor de la aeronave,
un Enmasa Tigre G-IVB de 150 CV, dejándolo a punto de prueba funcional. Un trabajo que
interesaba mucho a los estudiantes de ingeniería que manifiestan no
tener muchas ocasiones de trabajar sobre motores.
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Restoring the Garrapata (II)
During the autumn of the year ending, trainees from Aircraft Maintenance
Technician, Aeronautics Management, and Aerospace Engineering schools
as well as new Volunteer Benefactor Members, under the supervision of
Alejandro de Diego, the Foundation Aircraft Maintenance Technician, have
continued the work of restoration of the Aisa I-115 (Garrapata) EC-CRI
to exhibition and autonomous taxiing condition.
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The Macchi front gear leg together with the Garrapata's engine bed and
commanding bars were dismounted and checked the absence of structural micro cracks with penetrating liquids. All metallic
parts and equipment of its fuselage had been also etched and painted.
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The restored and painted mobile surfaces of the wings and tail had been
mounted and volunteers are currently working on the manual thin grain
sanding of the wings primer layers. It's a mandatory and very laborious
work prior to a well looking final painting of the aircraft.
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The 150HP Garrapata engine, an Enmasa Tigre G-IVB has also been dismantled,
cleaned, restored and reassembled. It's now ready for functional testing
once mounted on its bed. It has been work of great interest to students
of engineering because they say they do not have many occasions to have
a hands-on work on aircraft engines.
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